Tuning és alkatrész

Desmosedici Stradale: új V4-es erőforrás a jövő Ducati sportmotorjainhoz

 

10 év MotoGP-ben megszerzett fejlesztői tapasztalat alapján érkezik a 4 hengeres, egyedülálló teljesítményű 90°-os V4-es erőforrás a Ducati jövőbeli sport modelljeihez. A technológia csúcsát képviseli, soha nem tapasztalt – eddig csak a pályákon látott – teljesítményt és valódi MotoGP élményt  nyújtanak általa az új Panigale modellek.

A Desmosedici Stradale motorblokk a Ducati történelmében egy új mérföldkő, az első 4 hengeres, utcai motorban alkalmazott erőforrás.

Habár a Desmosedici Stradale kétségtelenül a versenyzésre született technológia megtestesülése, az utcai motorosok igényeihez is hangolták. A maximalizált közép tartomány-beli nyomaték, a lórúgás-szerű erő már szinte alapjárattól rendelkezésre áll. A lökettérfogat kicsit nagyobb a MotoGP-ben használt testvérénél, (1103 cm³). Az Euro 4-es szabványnak megfelelő motorblokk 155 kW (210 hp) teljesítményt ad le at 13,000-es percenkénti fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig több, mint 120 Nm (12.2 Kgm)  a 8,750-12,250 fordulatszám tartományban. 

Az 1000 köbcentis R verzió nagyobb fordulatszámon fog dolgozni és jelenleg még fejlesztés alatt áll. Ez a blokk lesz a homológ Superbike versenymotor erőforrása majd 2019-től.
 
A 70°-os főtengely elékelés és a Twin Pulse gyújtássorrend kezelhető teljesítmény leadást eredményez és optimális tapadást biztosít kanyarból kigyorsításkor. ("Big Bang" effect). A gyújtás sorrend végett összetéveszthetetlen hangon muzsikál a Desmosedici Stradale.

A 90°-os V4 elrendezés extrém kompakt blokkot eredményez, a tömeg jól központosítható általa. A blokkot úgy építjük be, hogy az első hengerek 42°-kal térnek el a vízszintestől, éppen, mint a MotoGP-ben. Ez optimális a tömeg eloszlás szempontjából, nagyobb hűtő alkalmazható általa, és előrébb helyezhető a hátsó futómű forgáspontja.

Az építésmód által az elsődleges erők kiegyenlítettek, nem szükséges teljesítmény veszteséget okozó tömegek és kiegyenlítő tengely alkalmazása.

Mint a MotoGP-ben, a henger furata 81 mm. Az a MotoGP szabályok szerint ez a maximális furat, ezáltal az új blokk rendelkezik a 4 hengeres szupersport erőforrások közül a legnagyobb furattal.

Desmosedici GP-ben alkalmazott, megegyező furat méret lehetővé teszi szinte azonos szelepek, szívócsövek, fojtószelepek alkalmazását.

Mondanunk sem kell, az új blokk is desmodrómikus vezérléssel rendelkezik, ami a MotoGP-ben lévő erőfölényünk kulcsa.

A változó magasságú szívócsöveket is először alkalmazzuk széria motoron, ami optimális henger töltést eredményez az egész fordulatszám tartományban. Az ovális szívócsövek két-két befecskendezőt kaptak, egyet a fojtószelep fölött, egyet alatta.

A minden szempontból csúcstechnikát felvonultató motorblokkunk egyedülálló a motorkerékpár iparban, semelyik gyártó nem alkalmaz ilyen MotoGP-közeli csúcstechnikát. 

 

 

 

Főbb technikai paraméterek:

 

  • 1,103 cm³ 4-henger 90-fokos V
  • furat x löket: 81 x 53.5 mm
  • sűrítési arány: 14:1
  • legnagyobb teljesítmény: több, mint 210 lóerő 13,000 rpm-nél
  • a nyomaték több, mint 120 Nm a 8,750-12,250 rpm tartományban
  • visszafelé forgó főtengely
  • Twin Pulse gyújtás sorrend, 70°-os főtengely elékelés
  • Euro 4 normát teljesíti
  • Desmodromic, részben lánc, részben fogaskerék működtetésű vezérlés, hengerenként 4 szelep
  • többtárcsás, olajfürdős, „anti-patter” kuplung
  • Félig száraz karteres kenés, 4 olaj szivattyúval
  • 4 ovális szívócső (52 mm-nek megfelelő), változó hosszúságú betétekkel
  • 6 sebességes váltó, oda/vissza Ducati Quick Shift-tel
  • 24,000 km "Desmo-service"  intervallum

Desmoseidici Stradale microsite